CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

15 October 2009

"Masih banyak yg perlu dipelajari"

Salam di pagi Khamis.

Tibe2 la terpikir pasal ayat ni sebelum dtg opis pagi ni. Biasanya ayat2 mcm ni dtgnya dari org yg berjaya dlm hidup tak kira la dalam bidang pape pon. Aku nak fokus kat warga pendidik yg dah jd guru besar umpamanya. Ala.. salu baca ni kat dalam majalah. Aku nak cuba selami skit perasaan dia bila org kata dia dah berjaya sampai ke tahap sekarang.

Kalo nak berjaya mesti mula dari bawahkan? Lepas tu usaha usaha dan usaha lagi sampai berjaya. Bila dah berjaya org lain akan mengangkat martabatnya dan mengiktirafnya sebagai org yg telah berjaya. Pada luarannya mmg org akan nmpk yg dia ni dah bagus..dah sempurna..tp dalamannya dia je la yg tahu. Betapa susahnya, mencabarnya, penatnya nak mengajar anak bangsa sehingga berjaya tambah2 lg budak2 zaman skrg. Dugaannya MasyaAllah..

Kekadang aku terpikir, napa bila org puji2 cikgu yg dh berjaya ni, dia dgn humblenya ckp byk lg yg perlu dipelajari, diperbaiki..As for me as well, (cewah, perasan!) mmg kekadang terasa cam dh berjaya tp mmg btul perasaan x puas ati, rasa x sempurna, masih byk yg perlu dipelajari tu masih ada.

Kesimpulannya jadila mcm gelas yg x penuh2. Tuang air dlm gelas pastu org minum. Bile air dlm gelas dah abih tuang lg air & begitu la seterusnya. jgn sekali-kali jd gelas yg kosong atau gelas yg penuh.

4 comments:

Nur hafizah said...

idup nie mama mmg penuh ngan cbran & dugaan.... org akn ckp dr sgi luaran tapi dlman org x taw kcuali org yg mngalami nya sndri...
bak kata pepatah la, berat mata memndg brt lg bahu memikul...(cewah ayt...) hehehe.... tapi itu la hakikat nya.... toi x mama???

Mr_Rizal said...

muhasabah diri...

inatiffany said...

ira,kisah ni mcmana? hehe

P0cAhoNta$ said...

Fizah: kita sendiri kena pk baik buruk apa yg kita wat

Rizal: btul..btul..

Shina: kisahnya lebih kurg canila. sorg cikgu dah berjaya menjadi tokoh. org lain memujinya. cikgu tu mgkin rasa dia mmg dh bagus tp jauh d sudut hati tetap terselit rasa byk lg yg dia perlu pelajari