CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

19 May 2010

My 1st customer

Risau sungguh baju customer tak siap2 lagi. Nasib baik dia sgt memahami sampai sanggup bagi masa kat aku selama mana pon (xdela smpai setahun =P) untuk siapkan baju kurung dia since she is my 1st lovely customer. Well my fren, aku ni masih di peringkat latihan industri lagi. Kene wat depan cekgu dari mula sampai the last touch up. Bagus tak? Cikgu ni cukup jaga kualiti baju yg dijahit protege2 dia. Tapi cekgu plak, bukan hari2 bleh jumpa dia. Aku tunggu abih keje baru leh jumpa tu pon bukan hari2. Klu weekend blehla bagi full commitment. Tu pon kalo takde kursus, meeting jadah. Well... this is a part of my sewing path. There's still a long way to go. Aku sabar & aku blaja & aku tetap minat!! ngeee...

Ada satu benda yang aku teragak2 nak proceed ~ pesak, kekek & tangan dah siap. tinggal nak sambung badan je tp nak boh lace dulu. leher pon dah siap tebuk cume....bleh ke siapkan leher sampai habis dulu baru sambung badan eh?

p/s: agak2 lepas kawen dapat lagi ke aku blaja menjahit baju ek?

7 comments:

Rohani Hashim said...

nak jadik cutomer ke2 boleh?

P0cAhoNta$ said...

like cekgu said, have the guts to take customer's order. so my answer wud be --> YES!! no hal la aniey. hehe

Unknown said...

syabas.. kata pepatah... "sikit sikit lama lama jadi bukit"

cik daisy said...

bestnyer kalo pandai jahit kan? dah jimat $$ xyah tempah org. akak x pandai.. wat 'kerastangan' tu pndai ler ;p

P0cAhoNta$ said...

Mr_Rizal: btul2. mula dgn kumpul duit bli mesin jahit & blaja jahit baju fesyen & skrg sikit2 ada brani mao amik tempahan =)

cik daisy: sonok sgt kak. perasaan tu x tergmbar bile tgk baju dh siap jahit dr tgn sendiri

Fathiyah said...

hi eira =)
awak pandai jahit? wah.bgs2.best la tgk org pandai jht ni.

P0cAhoNta$ said...

ye Fathiyah. bole la skit. sebab minat kan. hehe