CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

30 August 2010

31 Ogos 2010 ~ MERDEKA!!

Hujan emas di negeri org, hujan batu di negeri sendiri. Lebih hujan batu di negeri sendiri. Yaaa...Aku bersyukur dilahirkan di Malaysia. Negara bertuah yg ada berbilang bangsa, terlindung drp bencana alam yg dahsyat, berada di kedudukan geografi yg strategik, Islam yg merdeka, dan lain-lain.

31 Ogos 1957. Sampai ke hari ni dah 53 tahun kita merdeka. Syukur Alhamdulillah... Kalo tgk balik sejarah org2 yg berjuang utk kemerdekaan, menitis air mata tau. Org time tu je yg tau & rasa kesengsaraan, susah payahnya nak menuntut hak kita kembali. Mereka la wira. Kita cuma penyambung warisan. Dah, xmo cakap byk2. Aku lebih suka nak mengucapkan

SELAMAT HARI MERDEKA!!!

4 comments:

Mr_Rizal said...

hayati kemerdekaan sedalam dalamnya

Connie said...

Yeay MERDEKA... tapi i sedih coz masih ada minda orang malaysia tak merdeka... hurmmmm..

P0cAhoNta$ said...

tgk saje berita kat tv3 td. 'Apa yg jelek' ~ rupanya jiwa2 yg x merdeka tu la. berkumpul kat dataran merdeka dgn rempit bwk bendera, KONONNYA menghayati kemerdekaan. wat malu + mcm sampah je diorg ni

suamihanyisterizuki said...

ira, hany nak ucapkan selamat hari raya. hany mintak maaf bebyk ye ira, salah dan silap sedar atau tak sengaja atau tak...maaf bebanyak ye ira...